torsdag 17 mars 2011

Övernaturligt bra!

Två saker borde inte ha undgått er. Jag gillar innovativ och annorlunda marknadsföring i alla dess former, och jag är en lite sci-fi/fantasynörd. Lite...

Det finns en halvt underbar serie (efter 4 säsonger kan ingen serie underhålla "helt underbar") som heter "Supernatural". Två bröder med good looks och som såklart är varandras motpoler med good looks, jagar monster och räddar världen från smoking hot demoner.

I ett avsnitt som släpptes i USA i slutet av februari (nej, jag laddar inte ned, jag streamar...) så förs grabbarna in i en alternativ verklighet... vår verklighet!!! OMG! Helt plötsligt springer killarna runt och dissar sitt egna verkliga liv, och har stor svårighet att uttala sina egna verkliga namn. Och förutom bröderna som behållit sina egna personligheter, spelar alla sig själva. Däribland en skådespelar som heter Misha Collins. Han tror såklart att grabbarna grus spelar honom ett spratt och motiverad b-skådis som han är twittrar han allt han gör och vill bara vara en gänget.


Vad var nu så speciellt med detta avsnitt? Jo, om man gick in på Misha Collins twittersida under programmets gång,så har han twittrat samtidigt som han gör det i serien! 
Klicka på länken för att se killarna spela sina karaktärer när de spelar sig själva... och tweetingen, twittringen, tweeten...?
Kanske bara jag som tycker det här tillägget var smart och uppfinningsrikt, men erkänns att det är lite out of the box!

Inga kommentarer: