fredag 11 mars 2011

Friday night lights...

Ikväll händer det inte mycket, men jag har bestämt att det ska vara hela grejen. Denna månad har kontot för första gången på allvar skrikit, och jag har fått hålla hårt på aktiviteter, även hemmasaker som kan kosta. Så egentligen har jag inte så mycket val än att stanna inne ikväll, men som sagt: Man får se det positiva i det!

Vad är då det positiva i det? Jo! Det är så att jag och Mölndalsbon ska bli/håller på att bli/är sambos. Men han ber fortfarande om ursäkt om han har "varit lite tråkig" en kväll. Han har svårt att göra sina måsten (som att städa, bygga ihop sin dator, träna) och sina roliga grejer (som spela dator spel, umgås med vänner, spela gitarr) när jag är hos honom. Och jag känner faktiskt så att om vi ska bo ihop MÅSTE han lära sig göra saker även om inte jag har annat för mig. Så av ren envishet tänker jag inte åka till någon kompis eller be någon komma hit, bara så att han ser att jag överlever och kan roa mig själv. Och som bonus får jag lite bloggtid!

Så kvällen började med lite halvt hemmagjord pizza (men Sara Lee's färdiga pizzadeg XXL med "extra tjock botten" var ju ett skämt, jag vill inte se deras tunna botten!) och nu ska jag glo lite på senaste avsnittet av Glee. Kanske passar på att jobba på det där kollaget med de bortglömda bloggbilderna som jag lovat också. Vem vet vad denna hemmakväll har att erbjuda? Jag har ju till och med loggat in på messenger!

1 kommentar:

Niklas E sa...

Åhh, Sara Lee! Ljuva minnen =)