tisdag 15 mars 2011

SER i alla fall smartare ut...

I september förra året öppnades en ny värld för mig. Egentligen var det samma värld som jag alltid levt i, men det var lite skarpare i konturerna på något sätt. Som jag för första gången i mitt liv äntligen såg allting klart. Jag skaffade glasögon.

Det tog inte lång tid för mig eller de i min omgivning att vänja sig vid min nya schoolteacherlook, men tydligen finns de människor jag inte träffat på väldigt länge. En kompis arbetskollega tittade lite undersamt på mig, lade huvudet på sned och frågade sedan "De där hade du inte förut, va?" Jag började oroligt tänka på vad han menade; har mina bröst vuxit? Är det demonen från Finland på min kind han menar? Aah, glajjerna... Vissa som jag träffar säger något i stil med "Ja, men det såg jag ju på facebook" efter att det först stirrat förvirrat på mig fem minuter efter jag hälsat... Tre gånger på den senaste veckan har jag stött på folk som fått en rynka mellan pannan. Igår sprang en gammal bekant förbi mig, och jag är osäker på om han fortfarande fattar att det var jag...

Men men, glasögonorm som sagt. Och för er som inte tagit in det så ser jag, inför framtida hälsningar över gatan, numera ut så här:
MED










UTAN





Inga kommentarer: