söndag 13 mars 2011

Tantkväll

En promenad till torget, skyltfönstershopping, bibliotek, gäst på middag, Bingolotto och nu Morden i Midsomer. Allt som fattas är gräddkola! ...nu ska vi se, var det 24 eller 42???

Så blev dagen alltså, i gamlingarnas tecken. Men old style är det nya svarta kanske, vem vet? Eller så inte...

Dagen inleddes med att förbereda middagen. Efter frukost så diskade jag och sedan gjorde marinad för köttet vi åt till middag. Så husfruligt. Efter detta städade jag till och med lite grann! OMG! Och Mölndalsbon bidrog med sitt och var lite manlig, snickrandes i köket. 

Efter detta såg vi att skenet bedrog gällande väder, och att det trots att det såg muligt ut, skulle vara årets hittills varmaste dag. Så det blev en sväng bort till Mölndals torg med primärt ärende att lämna tillbaka en bok, sekundärt ärende att kolla in Dressman, Sportoutlet och Joy... *host* De har inga bättre butiker - Okej!? Tertiärt ärende var att hitta presenter till Mölndasbons syskonbarn som kommer hem snart. Men, det är söndag! Allt är stängt, så tillika biblioteket. Men de hade bokinkast, så ett av tre är väl inte så dåligt..?

Till maten kom kära Sonja över! Mölndalsbon försvann på bandy så det blev lite tjej/kvalitetstid. Och Bingolotto på det! Vanligtvis spelar jag inte detta, men har i veckan kommit över två gratislotter, så då måste man ju passa på! Såklart vann vi inget, om än vi var nära några gånger.Fast hade det blivit en resa till Hurghada eller Alanya är det vettefan om jag åkt...
Var 21, 20 och/eller 18 så mycket att be om?
Blir dock bitter när de som ringer in är så otacksamma! "Jag har varit i Gambia, USA och Kina 15 gånger om", "Kom precis hem från Teneriffa" - Du har vunnit världens näst grymmaste resa! "Okej, tack...mummel mummel näst bäst mummel" Då "förlorar" jag hellre mot "Jag är så nervös att jag inte kan sitta och min flickvän skriker som en galning att vi vinner" och "första gången jag kommer fram och jag har inte åkt på semester på 19 år"

Så ingen vinst och nu har Sonja åkt hem. Mölndalsbon kommer strax byta alias till Datanörden, och jag slog på 8an för Morden i Midsomer, en liten härlig nostalgitripp. Sen blir det mer tant och tidigt i säng.

Inga kommentarer: