söndag 13 mars 2011

Vann fel låt?

Efter gymmet, när en film förbereddes, tog nyfikenheten över mig och jag slog på TVn precis för att se lillpojken krama programvärdinnan. Så, det var Sveriges Justin Bieber som vann - good for him!

Jag har varken något för eller emot denna låt. Generellt är schlager något jag sällan slår på själv, men gärna dansar till. Och att det går att dansa till denna låt kan inte förnekas. Texten... hmm... Jag kanske inte tycker det så extremt kreativt att rimma possible impossible... 

Jag tror inte att Sverige kommer ha en stor chans i Eurovision. Han står inte ut i mängden helt enkelt. Unga popkillar verkar vara trenden i årets tävling, så det kommer säkert gå okej eller kanske till och med bra för han, men vinner gör vi inte.

Det finns däremot två fördelar med denna låt.
1. Den sätter sig så som en schlager ska göra. Fem minuter efter Saade fått köra sin vinnarlåt, hördes Mölndalsbon lite lågt från duschen: "popular, I wana be popular, danana naaa naa, popular, bambambam popular..."
2. I ett moment av dansuppträdandet ställer sig Erik på ett led med alla dansarna bakom sig, och dessa börja tafsa lite på pojkens mage och dra lite i hans jacka (Detta kanske bara var ett skämt nu när de redan vunnit, vad vet jag? Det var faktiskt första gången jag såg uppträdandet, bara hört låten på radion innan.). Lite gay, men det hyllar jag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det är lite gay, schlager är gay :) titta bara på linda bentzings scenkläder. Sen tänker du dig christer lindarw i dem. klockrent en låt som after dark kommer göra parodi på. och att inte flirta med gay folket är en stor miss.

frikadellen sa...

Hejdu! Jag har läst din blogg, men du har inte haft något att läsa på min. Nu och i frotsättningen finns det. Frikadellen har vaknat till liv igen.

Karin sa...

Nu när det påpekas så är ju faktiskt Linda Bengtzing klädväl rätt likt det som Christer hade på sig vid La Dolce Vita. Tänkte mest att hon såg ut som hon raidat Lena PHs garderob.

Frikadellen - jag såg det. Är så glad dubbelt upp nu när det gäller dig!

frikadellen sa...

It's a must. Sushi är ok om den är nygjord. Dock ska man skippa laxen. kaffe går bra oxå, i måttliga mängder. Har inga avsmakskänslor. Jag tycker vi tar en lunch på LÖNINGSDAGEN! Jag kan flexa till så vi hinner sitta en timme, vad tycker du? hur du mitt nya nr btw? annars skickar jag på fejjan.

frikadellen sa...

Och btw. Detta är anledningen att jag inte dök på norstatåterförening. Om du hajar...

thidan sa...

Tror The Moniker hade gjort sig bäst i schlager.