fredag 4 juni 2010

Teknikens under

Min dator är mitt liv, men precis som mitt liv finns det baksidor. 

Jag gillar inte:

  • När sökmotorsgenvägen i navigeringsfältet ändrar sökmotor av sig själv.
  • När min Multi-Gesture Touchpad goes överkänslig och zoomar in/ut skärmen, byter fönster, hoppar i meningar, går bakåt en sida, markerar text.
  • Att Numlock stängt av sig när jag startat om datorn.
  • Att den lilla dummie-plastgrejjen som sitter där man ploppar in SDkortet, fastnar om man sätter den åt fel håll. Skriv ett enkelt "this way up" fgs!
  • Att det tar sådan lång tid för mig att se när Jennifer och Sonja uppdaterat sina bloggar. Är det för att vi delar router? Det vore ju sinnesjukt, då borde det ju gå ännu snabbare!
  • Att den automatiska stavningskontrollen inte känner av vilket språk jag skriver på.
  • Att jag kan ha 25 saker uppe samtidigt. Min gamla dator hade inte den kapacitet och dog då, men nu när min fina dator klarar allt så finns det inga begränsningar!
Nej, usch vilket gnäll på mig! Nu måste jag bort från mitt liv (läs; dator) och ut i solen. Vakna Sonja!!!

    Inga kommentarer: