fredag 4 juni 2010

Käftis


Var hos tandläkaren idag, eller käftis som Jajja alltid kallat dem. Tycker det är lika roligt fascinerande varje gång. Så intimt men ändå opersonligt. Och inte får man något för besväret längre heller.

Undrar varför man inte får något längre? Okej, ungar kanske behöver uppmuntran, men de går ju gratis. Jag betalar - och förlorar dessutom på det - kan inte jag få en badanka eller resetandborste?

Jag sitter ju där och pinas. Ska luta mig bakåt och öppna käften, fastän jag sagt de senaste 10 åren att jag har ett käkproblem och de måste ta det lugnt annars låser sig den. Men de ger sig inte utan bänder upp den med kofot och tång!

Sen ska de in med händerna! Idag höll jag dock på att få lite spunk. Handsprit på, men sen inget mer! "Opp opp opp!" säger jag "på med latexhandskarna annars blire inget kul!" Nej, vänta, det var igår kväll jag sa det ;9

Och så språket. "1-4 och 2-4 saknas, 1-8 roterad, kollar fickorna... 3-2 mesial initial..." Men man får inte vara dum. Idag (försökte) jag memorera allt han sade till sin assistent och inte till mig, sen när jag kom hem kom google fram. Så nu har jag avslöjat deras hemliga koder! Muahaha! Aldrig mer ska någon prata bakom ryggen på mig om mina tänder!! Seger!

Men sen ska de ju envisas med att trots att jag har perfekta tänder ska jag använda tandtråd och skölja med flour. Bah! säger jag först, men vid närmare eftertanke innebär ju det att jag måste köpa det... och att köpa saker innebär att man shoppar... hmmm...

För övrigt hade jag inga hål, ska firas med en chokladbit!

Inga kommentarer: