måndag 14 juni 2010

Hata inte - älska passivt!

En gammal klyscha är att det krävs mer muskelansträningar i ansiktet att se sur ut än vad det gör att le. På samma sätt går det åt så mycket mer energi till att må dåligt, istället för att bara ta livet som det kommer och vara glad åt det lilla (som flickan sa).

Lyckades räta upp min rygg på egen hand idag. Började tänka de här jobbiga tankarna: Ingen ringer mig, jag är oälskad, jag har inget jobb, jag är värdelös, jag kommer bara sitta hemma och ha tråkigt nästa månad när han är på semester blah blah blah. Sådant som kan komma ibland när man har tråkigt. Men så kände jag att "nej, varför må dåligt när jag kan må bra?". Det har kommit in några timmar extra på jobbet. Den nya kursen verkar intressant för en gång skull. Brorsan kommer troligen nästa månad (Gud, vad jag saknar min bror). Det är inget roligt och det för absolut inget positivt med sig att må dåligt. Så jag tänker skita i det på ren svenska. Jag har kanske många anledningar till att deppa, men jag vägrar!


Så detta är min plan för dagen för att må bättre:
  • Läsa några kapitel i The Dirt: Bekännelser från världens mest ökända rockband
  • Skicka in min tidrapport och dagdrömma om vad jag ska göra för min lön
  • Kolla igenom restauranger med Jempa för lördagens girl's night
  • Ringa syrran/Kris och höra om de har möjlighet att hämta en säng åt mig i veckan och slänga min gamla
  • Kolla Blocket/Jysk/IKEA efter en ny säng
  • Tvinga ut Jempa på en promenad i solen, ska hitta vattnet!
  • Sortera bland mina tre kassar med "viktiga" papper
  • Ringa lite folk, vet två som ligger i farozonen för att tvingas prata med mig




Inga kommentarer: