onsdag 9 juni 2010

Vissa tingest står utanför regelverket.


I alla kulturer finns det normer. Saker som säger hur det bör eller inte bör vara. Men det finns alltid undantag som förgyller regeln, som det så vackert heter. Till exempel så gäller less is more alltid förutom på transvestiter och vid Schlager. Att storleken har ingen betydelse förutom på klackskor. Att heterosexuella killar inte kan ta varandra på rumpan, förutom i sportsammanhang där de kan bli hur fysiskt intima som helst! Och sen finns det ju de ökända skorna....

Nedan kommer alla skor som försöker efterlikna, eller av någon andra anledningar efterliknar den tygskomodellen som Converse gjort sig känd för, att omnämnas som Converse, oavsett det riktiga märkets namn.


Converse är unisexskor. Utan att ändra modell så köper både killar och tjejer. Till och med så att skobutiken ställt dom i mitten av butiken för att båda parter ska ha lika långt att gå till dem.

Vidare har jag sett att Converse är något som även den mest alldaglige personen kan pimpa upp sitt liv med. En i starka färger, mönstrade, glittriga - alla syns oavsett stil på personen. Det går att missmatcha hur mycket som helst - utan att det är en missmatch!

Men det jag anser vara det värsta undantaget med Converse som anses vara ok, är att de får vara skitiga! Kom igen! Att man kan vara lite androgyn och att alla har rätt att sätta färg på vardagen kan jag köpa, men dirty shoes!? Uhuh, inte för mig...

Nu ska jag ta på mig mina vita fejkConverse med klack, och pallra mig ner till stan och syrran, som brukar ha riktiga Converse utan klack.
Bild: Skopunkten

1 kommentar:

frikadellen sa...

Yeeeeeeey karin! De är bara så du!