måndag 21 juni 2010

När allt annat är roligare...

Mycket är jag bra på, men det kan ibland ta lite tid för mig att få tummen ur, och självdisciplin utan morot är inte min starkaste sida. Kanske därför mycket skjuts upp i sista minut, eller så finns det en annan förklaring... 

Igår skulle jag egentligen ha städat. Men det var sååå mycket trevligare att ligga kvar i sängen, och sedan ta min horisontella position vidare till soffan, och göra absolut ingenting. 

Idag sitter jag i skolan (det var ett tag sen men jag hittade ner till bibliotekskällaren) och ska läsa igenom en uppsats och skriva lite. Men oj oj oj vad sugen jag blev på att blogga!

Det borde ju finnas ett ord för detta fenomen. För jag tycker nog mer att det är ett fenomen mer än ett beteende. Ett fenomen är enligt definitionen något allmänt men ändock märkligt. Beteendet är ju att man gör något roligare, men fenomenet är att allt annat faktiskt är roligare än måsten och borden.


Det jag kanske borde göra nu, för att få något måste gjort, är att hitta en morot till mig själv... Okej! Om jag läser hela uppsatsen och gör - nu ska vi se vi måste vara realistiska - 25 % av uppgiften och skickar tre två stycken viktiga mejl, då får jag... choklad? Nej, onyttigt, var det i helgen tillräckligt för resten av veckan... Tacos till middag! JA!
 

Inga kommentarer: