tisdag 13 juli 2010

Vad är det som lurar i mörkret?


Ligger i min säng just nu, och tänkte att jag skulle unna mig själv en liten film innan jag somnar. På grund av den hetta som just nu råder på västkusten, står för en gång skull mitt fönster öppet. Och vad flyger då in och täcker min datorskärm, om inte en fin liten mal. 

Nu kan jag inte sluta höra ljud i rummet. Som jag ser det har jag fyra val. Jag kan antingen;
  1. Gå och stänga fönstret. Detta skulle dock innebära att det blir extremt varmt i rummet och jag får antingen öppna dörren och troligen få sällskap av en hårig katt, eller stänga av datorn och strunta i filmen. Oavsett, så lär rummet ändå vara för varmt för att få en god nattsömn i.
  2. Låtsas som att jag inte hör eller ser något. Detta är väldigt svårt, men jag klarade det ju idag när jag gick i fästingskogen barfota. Bara tänka glada tankar, men när jag kom hem har det aldrig krupit så mycket i kroppen på mig!
  3. Ta fram öronpropparna och sätta i både öron och näsa, så inte kusarna kan krypa in i någon hålighet. Detta är dock ett jobbigt sätt att sova på, och risken att jag tar ut något i sömnen är stor.
  4. Sova inne hos Jennifer och Sonja!
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, och snart kommer det krypa in en alligator tror jag! 

Inga kommentarer: