lördag 24 juli 2010

One down...

Blev  en liten oskuld igår.
Första gången jag var på Nefertiti. 

Nefertiti är den första klubben jag blev tipsad om i Göteborg. Detta var till och med innan jag hade flyttat hit, så över fem år sedan, och igår fick jag tummen ur!

Klubben ligger inte riktigt i krogstråket, så det är väl ganska naturligt att jag aldrig gått dit. Jag har varit på väg några gånger. Närmast var med en kollega, men vi stod på Järntorget och kände att vi inte skulle hinna på tio minuter. En annan gång skulle jag på en spelning, blev sjuk. Jag har inte alltid haft åldern inne för stället, och inte alltid känt för att köa med risken att bli nekad.

Men igår tog Sonja och jag våra klackar och styrde kosan dit. En god vän med goda kontakter knäppte lite med fingrarna och vi traskade glatt förbi hela kön och in i värmen.

Men ärligt talat, lite överreklamerat var det.
/K

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså? du tog ju den finaste bilden oxå hahah alltså måste säga att vi är starkt bildsköna du och jag.