fredag 16 juli 2010

Upppiggande texter


Gårdagen bestod av ett besök i en av mina favoritstäder Malmö. Tyvärr blev det inte så mycket Malmö, utan mer Lund och Burlöv, men jag är glad för det lilla. 

På Centralen innan påpekade jag för min kollega om de roliga meddelanden Espresso House (ett måste inom jobbet) har på sina muggar. Jag har vid tidigare tillfällen haft irriterande mornar, tagit mig en kaffe där och allting har blivit bra, som de lovar: 

Sittandes på Centralen i Malmö, unnade jag mig en vitaminwater. Det var inte det godaste, men det var kallt och även har fick jag läsa en uppiggande text.
Nu syns inte texten på bilden, men den handlade om trötta Fredrik Ö på kontoret som slog sönder sin snooze-knapp på mornarna. Jag reagerade först på texten, då den inte använde stor bokstav i början av ny mening. Jag fastnade och började fnissa för mig själv. Vad smart! Hemma hade vi en vitaminwater i annan smak. På denna flaska berättas det om att du ska använda dina sjukdagar till, inte att vara sjuk, utan för att "grotta ner sig i det senaste skvallret med vännerna på upper east side och bli gitarrgud i tv-spelsvärlden". I like the way they are thinking...

Innan hemfärden blev det en frappino på EH. Återigen, inte det godaste, lite för glassig för min smak, men kallt! (Det var riktigt varm i Skåne igår). Även här kände jag mig lite speciell...
LYLLO DIG. DU HAR NÅGOT GOTT ATT SE FRAM EMOT.

Nä, här blir inga barn gjorda. Nu ska det badas! Med eller utan uppiggande texter!
/K

Inga kommentarer: