fredag 9 mars 2012

Psykiskt påfrestande

Det är alltså inte bara jag som lider av brevisnuntiusoperamphobia!

Läste i Metro idag och såg även en längre artikel på SVT angående stressen som mobiltelefoner orsakar. Och jag håller så med! Det är ju ångestframkallande! (Läs gärna artikeln genom att klicka på länken ovan)

En av mina kollegor har lugnet att låta sin mobil ringa om hon inte har tid att prata. Konsekvensen har dock blivit att jag har fått en extremt tvångstanke av att svara i hennes telefon! Och på det så har hon haft en låt som ringsignal, vilket innebar att häromdagen när jag hörde denna låt på radion, fick jag hjärtklappning.

Hur mycket ångest kan få av en manick?

Har även börjat irritera mig extremt på att man inte heller längre kan ha en telefon som bara är en telefon. Nej, det är en superdator som du ständigt måste manuellt uppgradera, och logga in, och skapa konto, och ladda ner program på datorn, ladda ner program till telefonen. Sen ska du ha ett abonnemang som du ska ha ett eget konto på, så om du ska göra egna inställningar på. Jag vill ha en tjänst där jag slipper göra någonting utöver det jag faktiskt köpt telefonen till att göra - hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer: