lördag 3 mars 2012

Change of plans

Vin ikväll blev konditoribesök idag. En snabb promenad i solen, sen satt vi oss så nära fönstret vi bara kunde. Synd att restaurangbranshen inte hunnit ikapp denna tidiga vår och satt upp sina uteserveringar än, men jag fick två koppar kaffe och en mumsig chokladbiskvi kombinerat med en god vän. Det gör egentligen inget att det blev som planerat.

En tripp bort till Barkaby sen. Strosade omkring inne på Rusta i närmare timmen. Inte för att det fanns så mycket intressant att titta på utan, jag för att jag hade mamma i luren. Blev till slut att jag köpte det jag gick dit för. En ny microvågsugn som var ordentligt nedsatt.

Meeeen fick inte hem den. Hann inte ens komma förbi parkeringen så hade alla remmar på påsen gått sönder.Och då kartongen gått sönder lite när jag skulle lyfta ner den i påsen, så tänkte jag inte släpa det hem heller. Så lämnade den informationsdisken och tar med mig IKEA-påsen imorgon. Den vet jag tål lite tyngd. Funderade på om jag skulle förbi det blågula varuhuset innan och köpa en kärra, men det borde gå och ta i en påsen, det var ju en pytteliten mikro juh.

Så kvällen är för tillfället tom. Men jag satsar på att tända lite ljus, dricka en eller kanske fyra koppar av mitt mumsiga söderte, och njuta av ljudet när jag knäcker ryggen på en ny bok.
De nya ramarna fick jag i alla fall med mig hem.

Inga kommentarer: