torsdag 1 mars 2012

Lovely Saturday

Har i all hast glömt bort att berätta om lördagen! Ingen speciell dag på det sättet att den var unik. Bara en sådan dag som flöt på och var bra. Som gjorde att jag kände en lättnad, inget euforiskt, bara nöjd med tillvaron. Och det ska inte underskattas!

Dagen började med att det regnade. Sounds boring? Inte när Mölndalsbon var här och det var evigheter sedan vi körde en runda Heroes! Så dataspel i ett par timmar, tills dess att solen kom fram bakom molnen.

Då blev det en promenix till Barkaby Outlet och shopping. Lite bittra över att solen lurat oss att skippa varma kläder, gick vi runt i den bitande kylan och mitt i allt stötte vi på denna skylt:

I got love in my tummy...
You could kind of say it called out to me...

Påpekade skylten, faktiskt mest för att konstatera och uppmärksamma. Tro't eller ej, ingen baktanke! Men Mölndalsbon utbrast helt spontant "Ska vi?!". Jag tänkte då inte säga emot.

Så en sjal och klänning senare, satte vi oss ner och drack denna kopp av smält romerska bågar. Väldigt nära för sliskigt, men precis under gränsen. Om ni någon gång inte får tag på mig, kan ni alltid leta på Wayne's på Barkaby Outlet... 
Yummy yummy yummy!
Väl hemma igen gjorde Mölndalsbon potatismos. Riktigt mos med vitpeppar och allt. Det låg nån stekt firre och dillsörja på tallriken också, men hemmagjort potatismos... mmm... Kan nog tävla med apelsinchokladen tidigare på dagen.

Och slutligen, efter att ha nördat oss framför datorn en stund till, såg vi på film. En riktigt mysig disneyklassik AJ! Jag menar komed AJ! Jag menar action, är action okej? Vi såg inte alls på Den lilla sjöjungfrun utan tittade på Rocky III, för det är en manlig film! Nöjd?

1 kommentar:

Mölndalsbon sa...

ehh. Rocky var det ja.