tisdag 27 mars 2012

Who effing cares?

Få kan väl ha missat hårchocken vid årets melodifestival. När jag själv satt där på lördagskvällen och fick kvinnans minibuskage inzoomat för mig kan jag erkänna att jag skrattade till lite av chocken och sa något i stil med "stackars henne i morgon när hon för höra om detta!". Sen kom jag på att hon kunde faktiskt vara en av de personerna som inte bryr sig om sådana småsaker. Och ungefär där lämnade jag tankarna om henne. Tills nu...

Wow, sikket ramaskri det har blivit! Det här har verkligen väckt debatten, inte bara om kvinnlig kroppsbehåring, utan även om huruvida man har rätt att skratta åt andra människor.

Det började någonstans med en facebookgrupp om jag förståt saken rätt. Sen en stor bloggerska som attackerade facebookgruppen. En notis i Metro, en demonstration i Malmö, fler facebookgrupper för kroppsbehåring, reportage om att 10åringar undrar om det är normalt, tjejer landet runt som lägger ut bilder på sina behårade armhålor.

Någonstans mitt i alla meningar om förtryckta kvinnor, missvisande kvinnoideal och att det är okej för en tjej att inte raka sig, tycker jag att den viktigaste frågan från Melodifestivalen försvinner.

Är det verkligen okej för män att raka sig!?
They're just to shiny!
En man som helt rakar armhålorna och vaxar magen, stör något djupt rotat i mig och ger mig en obehagskänsla. Jag litar inte riktigt på såna killar.

Själv karvade jag lite för hårt sist som armhålan skulle ansas, så med tre röda småsår (triple blade is da shit!) så kommer det nog bli en dunge, innan jag vågar komma nära med trimmern igen. Kanske ska passa på och vara helt politiskt korrekt och köra varannan armhåla?

1 kommentar:

Lisa sa...

Hahhaha även att jag läste att få hade missat hårdrocken vid årets melodifestival.. fattade halv sju ett tag!