onsdag 15 december 2010

En god natts sömn...

Jag börjar bli till åren och min skönhet kommer inte helt naturligt. Jag behöver min skönhetssömn. De finns dem som inte är i det behovet ännu och de som inte fattar att de ha behovet, men måste det gå ut över mig!?

Generellt så sover jag ganska lätt, det vill säga jag vaknar ofta under en natt. Detta medför att jag väldigt sällan känner mig utvilad även när timantalet i sängen borde räcka.

Som om detta inte vore nog har jag i dagsläget två stycken sängar. I den ena bor det en annan människa som jag omedvetet och dumdristigt visar hänsyn till på nätterna, vilket innebär att jag vaknar ännu lättare. Den andra sängen är placerad i våningen under tredje världskriget. Det är något sjukt som pågår där uppe. Jag vet, jag kan gå upp och säga till småglinen att före kl 9 på vardagar och före kl 11 på helger får de tamejtusan hitta på något annat än se vem som kan tillföra största kratern i parketten, men jag känner att det är föräldrarnas jobb.

Det jag vill komma till är att snälla, snälla, snälla människor - hör inte av er till mig på okristliga tider. Fyllesms och samtal kan jag ta, det är inte ofta de sker. Men vanliga ärenden... Uhuh!

Hade jag haft ett vanligt heltidsjobb, hade jag nog varit vaken för de tidiga smsen och samtalen, men inte för de sena. Nu har jag inte detta fabulösa jobb, men jag går ändå och lägger mig i rätt vettig tid. Försöker samla vuxenpoäng, vet ni!

Nu vill jag inte att någon tar illa upp här, men att alla fattar piken. Just det, ALLA. Inte bara DU, utan även du, du och du. Trodde du inte jag såg dig, även du där längst bak och du som läser över axeln på henne nu.
Resten av dagen åker mobilen på ljudlös!

Nu är jag i alla fall vaken och uppe, men inte pigg och kry. Fixa håret sen får jag väl börja ta tag i alla ärenden som tillkom mig inatt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

ljudlos...

Karin sa...

Ljudlös på natten fungerar inte, då ringer inte min väckarklocka. Sen tycker jag inte att jag ska anpassa mig för att folk har slängt normer, över när det är okej att ringa, i sjön. Men jag är inte bitter!