lördag 25 december 2010

Me, I want a hula hoop...

En gång om året (okej, ibland lite oftare) så dukas det upp till fest och det verkar som att magen inte säger stopp. Man äter tills man däser, sen äter man ännu mer ändå.Sen jäser man i soffan och undrar om det inte finns lite mer choklad. 
Därför är jag lite speciell på julafton.

Varje år försöker jag övertala mamma att plocka fram mer grönsaker på bordet. Dels för att det är kul med lite färg, men sen blir man heller inte lika dåsig av det.

Andra traditionen jag försöker köra på är träning. Gamla goa Friskis&Svettis har varje år ett jympapass på julaftonsmorgon. Hoppa och skutta till lite julmusik. Igår blev det till och med raketen i slutet! Perfekt start då man blir pigg, och så kan man äta lite extra sedan med gott samvete!

Men igår blev det ännu mer träning! I och med kusinens utrikiska pojkvän tillfördes lite nytt kring julafton och moster inspirerades och bestämde sig för rockringstävling!

Så upp med ringen över höften, puta lite med rumpan och bad att klänningen inte skulle åka hela vägen upp. And round we go!

Så kul! Och nu vet jag exakt vad mitt presentkort på Stadium kommer gå till!
Rockin' around the christmas tree
Rolig träning som faktiskt kändes (det var alltså ingen vanlig rockring utan en med vikter i). Men måste nog satsa på att ha tjockträja på mig de första gångerna, för hittade ett par/tre blåmärken runtom midjan idag...

Ikväll ska alla brända kalorier fyllas på! Middag med gamla tjejpolarna Bettan, Milfen, Lixen och Lillsyrran och sen den sedvanliga hemvändarkvällen på krogen! Gruvar mig bara för att stå i kö med leggings när det är så kallt här. Är glad att det kommer bli varmare ikväll i alla fall... sisådär -20°C bara...

Avslutar med ett engelskt göteborsskämt från gårdagen:
God fortsättning på er!
/K

Inga kommentarer: