fredag 10 december 2010

Det är mycket nu.

Jobb, jobb, jobb. Snökaos som segar ner allt. Hinna träffa folk däremellan. Hinna köpa julljus. Köpa julklappar. Planera julklappar! Fem olika att-göra-listor. Det är mycket nu. Tur att det är kul.

Har jobbat konstant sen förra onsdagen. Långa dagar har det tyvärr blivit. Suttit  fast i snö, ramlat i snö, kastat snö....

Men mitt i allt finns glimtar. Har fått min alldeles egna "gran" och när man är fyra på kontoret och alla blir lika vimsiga av alla projekt, är det skönt att ha varandra.

I tisdags hade jag och Miss Miji B lite extra tid. Lussebullar!
I onsdags var det många som inte dök upp - smaktester som ska "slängas" i våra magar!
I torsdags var det julfest på kontoret mitt i allt - Glögg glögg glögg!
Och idag är det fredag. Mmmm... fredag. Tack vare Mölndalsbon bakdag på sitt jobb kunde jag ta med mig lite extra hembakade muffins till jobbet idag. Chokladmuffins med vaniljkräm.
Sonja mumsar muffins!
Orginalreceptet var saffransmuffins med vaniljkräm, men dessa blev det inte så många av. Men det var enkelt och extremt gott så något jag vill tipsa till alla. Tips dock att använda riktig grädde för att få rätt tjocklek, har man vanliga formar blir det 24 stycken, inte 12, samt att de ska vara inne lite längre än vad det står.

Nästa vecka blir jobb, jobb och jobbfest. Ska hinna med massa annat också. Och ikväll får vi se om det blir till att pynta storgran, smågran eller åka skridskor.

Inga kommentarer: