torsdag 30 december 2010

Dags för ett break

Man märker, eller i alla fall jag, när det har blivit för mycket. Senaste tiden har jag klagat väldigt mycket. Jobbigt mycket. En riktig gnällkärring har jag gått och blivit. Så mycket att jag till och med börjat gnälla på att jag gnäller så mycket. Usch, vad mycket negativitet jag har haft den senaste tiden. Dags att göra något åt saken.

Vissa saker som hänt och som jag gnällt på kan jag faktiskt tycka varit rättfärdigat, men jag har ändå blivit lite överdrivet irriterad. Nu ska jag inte gå in på allt som har hänt, för då blir det bara ännu mer gnäll, men jag har irriterad mig över mångt och mycket den senaste tiden.

När jag för ett tag sedan såg att en kompis hade använt en ny applikation på facebook som kallades "dina favoritord" kände jag att det var dags för förändring.

Hennes mest använda ord var vackra, fina ord som "happy", "looking forward", "lovely" "wonderful" och "best". Bland mina mest använda ord fanns "lite", "måste", "hatar" och "bitter". De ord med positiv klang som jag kunde hitta bland toppen var "bra" och "vin"...

Som tur är har jag redan funnit bot innan jag var medveten om att jag behövde det. Den bästa julklappen i år blev en resa för två till Hurghada, Egypten (okej att jag fick den av mig själv, men det hade blvit ensamt om ingen följde med, så det är en julklapp!).

Imorgon bär det av mot varmare breddgrader. Bort från, inte bara kylan, utan allt som gör mig bitter. Tillsammans med Mölndalsbon som är en av de få sakerna jag inte hittar något negativt med. Jag hoppas att denna semester ger en känsla som håller i sig och ger mig nya krafter inför det nya året. Nej, förresten... Jag VET att det kommer att göra det!
/K

Inga kommentarer: