måndag 20 december 2010

I skuggan av morgondagen

Da'n före da'n före da'n före da'n före doppareda'n. Och jag känner mig ganska tillfreds. I vanliga fall brukar denna vecka vara den stressigaste i juletider. Julklappar som ska köpas, för oss som inte bor hemma ska det packas och resas, alla andra ska få en träff innan jul. Stressa med att ta det lugnt och mysa.

Men som sagt, jag känner mig i fas. Sista julklappen inhandlades i fredags - över nätet, sånt gillar vi. Sillen lades in i lördags, paketen slogs in igår. Igår fick jag även till slut som jag ville och hann med en sväng på Liseberg. Kära Emelie hade en stund efter jobbet, och den stunden var precis lagom.

Så klappa lite djur, titta på lite ljus. Försöka få in den där känslan. Lite varm choklad och min första brända mandel!

Hot Cocoa by the fire
HoHoHo!
Sitter ute i Mölndal nu och käkar frukost. Har tyvärr råkat ut för en rejäl tabbe. Igår försökte jag vara lite kreativ i matinköpen och köpte en ny smaksättningen på filen. Citron! Oj oj oj, vad fräsht! tänkte jag. Lite syrligt sådär till mina söta flingor. Kunde inte ha mer fil... fel. Höhö... Ni vet sådana där konstiga citronkarameller där de har försökt tagit bort det sura för att bara få fram "citron"smak men det smakar bara skit. Så smakar filen! Så inget jag rekommenderar. Jag får bita i det sura äpplet och äta den gamla hederliga vaniljyoghurten.
Citronfel
I morgon åker jag upp till gamla Sundsvall. Jag har hela dagen på mig att åka, men jag hoppas ändå att SJ är sparsam med sina förseningar. Ska dricka upp mitt te och sen dra mig till the West Side och packa väskorna. Sen ikväll blir det tillbaka till Mölndal och julmysa lite!
Granen Enok vaktar paketen

1 kommentar:

Niklas E sa...

Vilken sööt gran :P