söndag 23 oktober 2011

Can dreams come true?

Jag är rätt förstörd av TV's alla sunkna påhitt med program gjorda för att avdankade skådisar ska kunna få redemption. Strax innan Laila Bagge skulle in i Idoljuryn, gjorde hon comebackdebuten i Du är vad du äter, och innan Idol ens visat första avsnittet var hon med i Let's dance. Inte för att jag sett detta, jag tittar inte på sådana program. Men det jag undrar är - va tusan är Laila Bagge känd för annat än Idol, vad gjorde hon comeback från?
Oavsett så har jag kommit på ett nytt program som dumburken kan fylla våra tomma liv med. Eller kommit på och kommit på, jag drömde om det häromnatten!

Det var en ganska förträfflig dröm, om jag får säga det själv. Jag tror faktiskt att jag kan ha kommit på kommersiell TVs nästa storsatsning.

Jag drömde om några svenska skådespelare som var lite upprörda, på ett sånt där svenska Hollywoodfruar-sätt. Ni vet, personer som egentligen inte är överdrivet kända, men när de får vara med i TV känner sig som att de är det, och då är allting väldigt viktigt. Jag kommer bara ihåg två av de tre skådespelarna jag drömde om, och det är faktiskt bara en av dem jag kan säga att jag vet vem det är.

Jan Mybrand, som var med i Sjukan för en herrans massa år sedan, var nu lite smått upprörd och framförallt orolig. Det skulle nämligen göras en remake av Sjukan, och han var inte helt säker på att de nya skådespelarna skulle kunna klara av att bära karaktärerna. Han hade ju personligen varit med och utvecklat dem, så han kände sig lite utanför när produktionsbolaget bara kör på utan att fråga honom. Detsamma gällde för de andra två skådespelarna i drömmen. Det skulle göras remakes på deras respektive genomslagsserie, och de alla hade åsikter som de kände att de ville framföra i TV. Så tillika fick jag följa dessa i deras vardag. När de försökte pitcha sina idéer om förbättringar till manusförfattarna. Bakom kulisserna på inspelningarna. När dessa avdankade, fördettingar desperat försökte komma upp till åtminstone en B-status.

I en kommersiell dröm nära dig!
Så TV4/TV3, om ni gillar den här idéen är det bara höra av sig. Strecktittar på massa serier nu, så på nätterna flödar fantasin!

Och Jan Mybrand - om du googlat ditt namn och kommit till denna sida, ta inte illa upp. Jag tycker du är en reko skådis, men mitt undermedvetna anser att du måste ha en comeback.
Jag måste sluta somna till TVn...

Inga kommentarer: