onsdag 19 oktober 2011

Yippie kay yay MotherF*

Feeling a little apache! - Jump on it!

"Höstaktivitet" med jobbet  vare! Åh hej och hå vad nervös jag blev när förslaget turridning kom upp på tavlan och ingen sa emot. Så bokat blev det och idag bar det av.

Var lite nervös till en början. Sen såg jag att hästen jag blivit tilldelad, var lite röd i manen med en härlig brunetts utväxt. Jag tänkte att hon var rätt lik mig och då borde det gå bra. När vi väl satt oss upp och pållen vrångt ställer sig med ryggen mot de andra och vill gå sin egen väg, då visste jag att hon var precis som jag och blev livrädd!

Men efter ett tag kom vi överens. Eller, vi accepterade varandra. Vi hade lite meningsskiljaktigheter om hastighet och plats i ledet. Men till slut gjorde hon det på mitt sätt, om än under protest - varenda gång vi gick förbi ett staket, träd eller grind såg hon till att gå så pass nära att jag skulle slå i knät.  www.karringstotar.nu

Jag och min nemesis Hekla.
Men vi klarade oss runt. Två timmar på hästryggen kommer ge mig en sju helsikes träningsvärk i gumpen, men det var roligt så jag vågar påstå att det var det värt. En After Ride på Saddle & Sabre hanns med också, men tyvärr blev alla barsadlar upptagna, så vi fick sitta vid en vanligt bord.

Trevlig kväll allt som allt. And yes, you know it - Såklart var detta en oskuld för mig!

Inga kommentarer: