tisdag 4 oktober 2011

Don't quit your dayjob...

Idag ska dagens hiss och diss tillägnas en butik med orientaliska influenser.

Ingen matlåda idag så det blev till att gå ut och traska på lunchen. Bara några meter från jobbet ligger en indisk restaurang och jag kände hur curryn skrek efter mig. Så in genom garderoben och ut på andra sidan där en helt annan välrd uppenbarade sig.

Tyvärr blev det hela en besvikelse snabbare än vanligt. Redan i kön kände jag hur dålig lokal det var och sikken oordning. Servitriserna sprang omkring och småknuffade på gästerna. En servitris hade på sig en lite för kort kjol för att jag skulle tycka att det kändes bra. Snygg kjol som tusan, men inte passande, inte ens i liberala 2011. Sen hade de inte naan-bröd. Kom igen! Indisk restaurang utan naanbröd? Maten i sig gick snabbt att få och den var absolut helt okej. Men det smakade som en svensk som lagat indiskt. Och det kan jag ju klara av själv. 

Så på vägen därifrån tänkte jag att "Indiska borde hålla sig till kläderna".

Efter jobbet gick jag tillbaka till butiken, för att reklamera en vara. Och nu vill jag att alla ni tjejer läser riktigt noga; Det går att reklamera trasiga strumpbyxor! Jag har alltid tyckt att detta är självklart och faktiskjt gjort det fler än en gång. Men det är inte alltid jag vågat. Men egentligen, varför inte? Det är ett klädesplagg jag betalar mellan 60 till 100 kronor för. Varför ska det skilja sig från en t-shirt eller andra underkläder? Går det sönder efter bara ett par gånger - klart jag ska nytt!

Och här gick det ju utan problem. Inget ifrågasättande förutom om jag ville ha ett par nya eller pengarna tillbaka. Tidigare när jag lämnat tillbaka kan jag inte heller minnas att det varit några större problem. I och för sig så har jag alltid varit relativt snabb med det hela, bara några veckor efter inköpstillfället.

Så Indiska - lägg ner käket och fortsätt med kläderna, ni är grym på kläderna! Not so much on the restaurant-thingy...

Inga kommentarer: