torsdag 26 januari 2012

Män är från Mars...

En karl i huset och då får man saker gjort! Mina element har under den senaste tiden konspirerat mot mig och bestämt sig för att sporadiskt och inkonsekvent tjuta i en låg, sömnstörande frekvens. Så när Mölndalsbon kom hit, dirigerade jag honom till verktygen och gick in till köket och började laga mat.

Efter ett tag kommer han frågandes...

M: Har du någon plattång?
K: Öööh, jaaa...? Dårå?
M: Nämen den här (pekar på tången i handen) var för stor för elementen, den skulle behöva vara plattare här.
K: Och då kan du använda en plattång?
M: Ja, det ska gå.
K: Okej... men, jaha. Hur... Alltså, va?
M: Nej, men den behöver vara plattare för att jag ska komma åt.
K: Jaha, ja visst, den ligger i bokhyllan. Men är du säker...?
M: Alltså, en tång som är platt, inte en sån du har i håret!

En stor våg av klarhet sköljde över mig och jag kände mig något lättnad, delvis för att slippa låna ut min plattång till ett verktyg och delvis för att Mölndalsbon inte var så knäpp. Mölndalsbon tyckte jag var gullig som var beredd att låna ut min plattång och jag tyckte han var gullig som trodde att jag ägde mer verktyg än de han hade köpt åt mig.


Jag tror att män är från Hornbach och kvinnor från Åhléns..

1 kommentar:

s sa...

du e la go du :P