torsdag 12 januari 2012

Året jag missade?

I början av varje år redovisar youtube föregående års tio i topp. Kom över denna lista och märkte att det var en hel del jag missat. Jag ser mig själv inte som ett youtubefreak, men sitter där så pass att jag tycker att jag borde sett det som mellan 41 och 167 miljoner or more har sett. Men jag är väl inte så mainstream som jag trodde.

Hur som haver hittade jag alltså några guldkorn som gjorde min kväll, och dessa vill jag dela med mig till er. Passar på att redovisa hela listan också för den som är intresserad, tror jag inte dutuben har något emot.

  1. Rebecca Black "Friday" - no surprise där, det är ju en katshig låt!
  2. Ultimate dog tease - it's funny cause it's true!
  3. Lonely Island feat. Michael Bolton "Jack Sparrow" - Now back to the good part! Varför rappar de ens i den låten?
  4. Talking twin babies - den kan jag lova att jag inte missade... freaking comhem...
  5. Nyan cat - WTF?
  6. Karmin "Look At Me Now" (Chris Brown ft. Lil Wayne, Busta Rhymes Cover) - hur denna inte fick första plats och hur jag inte upptäckt denna duo kommer att förbli ett mysterie... Oh my Gaaww! Foux sho!
  7. Lonely Island feat Nicki Minaj & John Waters "The Creep" - klart de ska va med två gånger på lista, but what about the Golden rule?
  8. Maria Aragon "Born This Way" (Lady Gaga Cover) - inte största barngeniet enligt mig...
  9. The Force: Volkswagen Commercial - jag är glad att en reklamfilm kom med på listan, än finns det hopp!
  10. Cat mom hugs baby kitten - låt oss höra ett unisont "NAAAW".

Inga kommentarer: