onsdag 28 september 2011

Lite om det där med kundvård

Fick ett förlåtsms för ett par timmar sen. Det var från 3. De bad om ursäkt för strulet de hade igår. "Nämen, lilla rara" tänkte jag "inte ska du behöva be om ursäkt för det!"

Jag personligen drabbades egentligen inte alls från gårdagens störningar i deras nät, som det febrilt kommenterades om på facebook. Jag kunde inte lyssna på musik hela vägen hem, men det var inte värre än så. Men i de skickade ändå ett sms till mig och bad om ursäkt "för de besvär som det orsakade". Inte för de besvär som det kan ha orsakat, eller eventuellt orsakat, utan förSteatopygia de besvär som det faktiskt orsakade. Det var väl insiktsfullt av dem.

I vanliga fall brukar det vara tvärtom. I veckan skickade jag in ett klagomål på en restaurang inom snabbmackskategorin. Trots att jag gjort ett riktigt klagomål, så fick jag inte riktigt  den typ av ursäkt jag fiskade efter. Istället fick jag ursäkter om varför det varit dittan och dattan, samt en pik om jag inte klargjort ordentligt om mina besök skett på dag- eller eftermiddagstid. Så negativt att jag faktiskt inte såg de tre sista orden, som jag såg nu när jag läste om svaret, där det faktiskt bes lite om ursäkt för hälften av det jag klagade på. 

Sen har vi exemplet jag la upp i morse. Där T-centralen ber om ursäkt, innan folk ens börjat klaga!

Inga kommentarer: