söndag 4 september 2011

Bland kräftor och lesbiska kor

Sitter nu i Märsta efter några roliga dagar i Sveriges mitt. Efter en dag vid konferensbordet blev det kräftskiva, och såklart var det en oskuld för mig!

Jag har ätit kräftor tidigare. Till och med skalat en gång! Inte för att det märktes. Men med tålmodiga bordspartners lyckades jag få i mig tre stycken i slutändan.
Godare än det ser ut...
Fick reda på att jag var i Kil i torsdags, men fråga mig inte vart det ligger. Kräftskivan hölls i alla fall på Lurö i Vänern. En ö med folkmängd två och massa kor. En av korna var dock egentligen en tjur fångad i en kos kropp. Det enda hon ville var att få kela med Rosa. Vi döpte henne till Melissa Etheridge. Inga roliga bilder på henne dock. Jag ville respektera hennes privatliv... och helst inte titta...

1 kommentar:

Anonym sa...

Lite info från en som vet saker om kor. Dem bestiger varandra ofta, det är ingen ovanlig syn. Fint namn dock :)