torsdag 15 september 2011

Det där med att få tummen ur...

Så mycket saker och ärenden jag borde gjort i veckan men inte tagit mig till. Och nu sitter jag här igen. Borde duscha, men tror jag skjuter upp det tills imorgon. Borde diska, men tänker att jag har ändå några timmar kvar innan någon kommer hem. Borde blåsa upp madrassen innan tio så inte grannen blir sur, men jag har ju 30 minuter på mig. Är mest sugen på att bara sitta kvar i soffan och glo på filmen som började nyss och en stor skål med något onyttigt, men orkar inte byta om och gå till affären.

Hälften av det jag borde gjort i veckan kan jag rättfärdiga med att jag faktiskt inte har hunnit. Kan inte sitta och ringa mina ärenden när jag jobbar och då jag i veckan bott med två tjejer i en lya som har två nycklar blir det raka spåret hem efter jobbet (jag gillar att nämna att jag har ett jobb).

Men nu får jag nog skärpa till mig lite. Madrassen och dusch så fort jag bloggat klart, som jag inte heller fått tummen ur till att göra i veckan, sen i morgon ta lunchen till att ringa ärenden och skicka iväg mobilen på lagning. Jag klarar inte mycket länge till med den gamla röda, börjar minnas varför  jag bytte ut den, trots att den är snygg.

Helgen i Götet, så vi hörs på måndag!

Ha! Typ tråkigaste blogginlägget evah! Men ingen ork i mig... Det blir nog ett glas rött.

Inga kommentarer: