måndag 5 september 2011

Alert alert!!!

Sitter nu och känner mig lite befläckad, våldförd på, kontaminerad.

Satt på soffan i godan ro och svarade på mejl. Intet ont anande.
Tic tac tic tac
När kvällningen kommer blir man ju lite sådär att man sträcker på sig och kliar sig lite i nacken.
Tic tac tic tac
Får ett sms och kliar mig lite på axel.
Tic tac tic tac
Hittar ett litet sår som har en hudflaga.
Tic tac tic tac
Det där är ingen hudflaga.
Tic tac...
(Jag vet inte om det var jag, värden eller grannen som hoppade högst)
BOOOM!!!
Fästing! Fästing! Jag har fått en fästing! AAAHH! Ta bort! Ta bort! Jag dööör! Jag får borelia! AAAHH!!!

Jag är fortfarande lite berörd och bestört.
Freaking tics...

Nej, jag tänker inte räkna detta som en oskuld då det var ytterst ofrivilligt.
Freaking tics...

6 kommentarer:

Zofy sa...

Jag var likadan, jag fick borelia, aids, kol, klamydia mm när jag fick en fästing

Anonym sa...

Skickar en hälsning från en som har fått borrelia av en liten jäkel. o du det stavas Borrelia..

Jennie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Karin sa...

Jag har säkert fått både borrelia och borelia. Vill dock anmärka att jag lika gärna kan slarvat då jag fortfarande var ganska skakis och ostadig på handen när jag bloggade. Men lugnt att du säger till, stör mig själv på när folk stavar fel, även om särskrivning är värre.
Kan tillägga att ordet och stavas o-c-h och inte o samt att standard är stor bokstav efter punkt.
;-)

Anonym sa...

ok, jag ska väl sluta skriva i din blogg då , syster!!!!!!! eftersom du klagar på min stavning!!!!!!

Karin sa...

Du klaga ju på min, då klaga jag på din ;-) Nej, snälla sluta inte skriva. Och sluta inte läsa, slutar du läsa min blogg har jag bara tre läsare kvar! Mamma, Jennie och Zofy!