torsdag 16 september 2010

Ett vemodigt farväl

En trogen vän. Du har fått mig att se bra ut. Du har uppmuntrat mig till att hålla kontakt med nära och kära och hjälpt mig. I mina kriser har du kallat på hjälp och i mina glädjestunder tagit emot mina ord. Men även den starkaste elden falnar. Det är dags... att byta telefon!

Julen 2007 kom du till mig. Eller var det 2006? Tiden går så fort när man har roligt. Men på senaste tiden är du inte vad du har varit. Täckningen tappas mitt i stan, och även om du inte ofta svimmar, så orkar du inte lika längre helt enkelt. Dina knappar reagerar inte alltid. Ja, jag vet att jag har stor del i det. Iskalla dagar, betonggolv, fukt och målarfärg var aldrig något du gick med på. Men du gjorde det, utan att klaga. Och jag tackar dig för det.

Men det är 2010, nytt decennium på det nya millenniet. Och dags att förnya sig.

Så när ett extremt bra erbjudande på en liten flashig sak dök upp, kunde jag bara inte tveka. Den är beställd och på väg. Vi har till helgen på oss, till efter helgen i bästa fall. Jag tänker alltid minnas tiden med dig. Du kommer för alltid vara den snyggaste mobilen jag har ägt. Och, kom ihåg: We'll allways have Oslo...
Din för alltid /K

Inga kommentarer: