fredag 22 juli 2011

Stekta gröna.... mackor?

Vad skulle karlarna göra utan oss kvinnor?

Sorry, men ibland kan jag bli liiite ofeministisk av mig och faktiskt tycka att det finns vissa saker som är kvinnogöra. Det handlar inte om att kvinnans plats är i hemmet, men det känns bara som att generellt är vi kvinnor mer noggrannare när vi dammsuger vi, kan knepen för att stryka konstiga plagg, vi kan organisera så maten är klar i tid, vi får kläderna att hålla längre och vi har i huvudet vad som finns och inte finns i kylskåpet när vi är och handlar.

Men nu i veckan har jag varit gräsänka och därmed bara tänkt på mig själv när det kommer till livsmedelsinköpen. Och jag är egentligen inte mjukmackemänniska. Jag gillar hårdbröd och grovt bröd, så där nästan chokladbruna mackor, mmmm.... Därför har det heller inte hänt så mycket med det där polarbrödet som legat i brödkorgen i veckan. 

Så jag har inte skött mig och handlat nytt bröd, men jag var duktig och påpekade för Mölndalsbon när han kom hem i förmiddags att det där brödet kan vara gammalt och det kan vara värt att köpa nytt. Jag försvinner några timmar för att hälsa på en gammal handelskompis och hennes lillkis som blivit sååå stooor! Så söt ögonbrynsrynkande sak, men det är en annan historia.

Hur som haver kommer jag hem och upptäcker Mölndalsbon lite blek... "Jag var hungrig så käkade några mackor förut... När jag var inne på den tredje såg jag att den var rätt så grön..."

Se vad som händer om inte jag handlat!


BTW, Oslo - what's that all about?

Inga kommentarer: