fredag 15 juli 2011

Blocketmania

I samband med att jag nu fått jobb i Hufvudstaden så håller jag på att febrilt försöka bli av med mina grejer. Eftersom man aldrig vet hur det blir med boende, känns det onödigt att jag ska släpa runt med ett stort flyttlass av missmatchade möbler. Så tre annonser på blocket blev det- soffa, möbler och högtalare, och tusan vad telefonen gått varm!

Tyvärr har jag redan hunnit råka ut för klassikerna, och egentligen borde jag inte vara förvånad. Folk som ringer, är jätteintresserad, bokar till och med tid för när de ska komma och titta. Sen dyker de inte upp, och svarar inte i  telefon. Och där har jag gått miste om några soltimmar! Men jag är inte bitter...


Senaste veckan har jag både råkat ut för rena rama idioter, men även överraskande trevliga människor - både i och med försäljningen och i mitt vanliga liv så att säga. Men jag känner mig stolt, för jag har inte orkat blivit förbannad på dumsnutarna. Gjort är gjort, onödigt att bråka. Istället har jag tagit vara på de trevliga och glada människor som förgyllt min vardag en kvart. Ska försöka överösa denna positiva energi på Mölndalsbon som bara råkar ut för korkar nu för tiden...

Men nu hoppas jag på det bästa med de som är kvar. Utifrån alla intressenanmälningar jag fått, är det nästan så jag önskar att jag satt lite högre priser. Men gôtt att bli av med allt också. Ut med gamla som man säger! Blir nästan inspirerad till att rensa garderoben och skohyllar också! Eller inte...

Inga kommentarer: