lördag 30 juli 2011

På okänt vatten

Som några få utvalda fått höra, och som några till listat ut - så har jag seglat i veckan!

Eller seglat och seglat. Jag vet inte om jag vågar använda verbet, men jag har åkt segelbåt. Blev en trevlig överraskning i söndags att vi skulle ut hela veckan (okej, att vi skulle ut var trevligt, men flera dagar blev jag lite stressad av). Ta i trä hade Mölndalsbon inte räknat med att jag skulle vara till någon form av hjälp på båten så han hade bjudit in lite mer erfarna killar att följa med. Så det var min vecka - ensam till sjöss med fyra grabbar!

Riktigt gôtt var det, sol hela dagarna. Sälar i vattnet, räkmackor i Smögen och lyxgrillningar i solnedgångarna. Inga laddningsmöjligheter så blev inte så mycket bilder att bjuda på, men om ni googlar västkusten så kommer ni få er en rätt bra uppfattning.

Kom hem igår och idag har varit en riktig husfrusdag. Bilder på det kommer imorgon, nu måste sista kakan in i ugnen så jag kan få dricka upp mitt vin i lugn och ro.

Inga kommentarer: