torsdag 14 juli 2011

Pippilotter

Häromdagen fick jag äntligen se Sucker Punch. Har längtat ända sedan jag såg trailern. Nej, sedan jag såg titeln! Och ännu mer sedan Grannen sa att det var "en rätt dålig film, men om man är en sådan där som gillar konstiga filmer och tv-spelsfilmer och Tarantino så kanske den är bra". ¨

Det jag visste om filmen innan var att det var unga tjejer i korta kjolar som slogs i en apokalyptisk värld mot drakar och arméer. En liten halvsjabbig film som går ut på att det ska se coolt ut. Och så coolt det var. Jag menar; blond tjej i sjömansdräkt slåss mot zombienazister med ett samurajsvärd - vad kan gå fel?
Det blir inte bättre än så här!
Jag vet inte varför denna typ av film attraherar mig. Alla tycker de bara är konstiga och dåliga. Jag älskar dem! Historien inuti historien. Att man måste fokusera lite för att hänga med. Metaforerna. Det överdriva våldet. Det är bara bra på något sätt! Så till alla er som få som har samma filmsmak som jag; se den om ni ännu inte gjort det!

Blev lite taggad av all girlpower så igår kväll blev det två filmer till i samma grundformat. St Trinians och St Trinians 2. Inte samma våld och apokalyps, men tjejer i korta kjolar (skoluniformer denna gång) som slåss och är riktigt girlpoweriga under ledning av en transvestit. 

Jag säger bara det; man kan göra vad som helst i snygga kläder och högklackat!
Go girls!

Inga kommentarer: