söndag 17 juli 2011

Hang loose!!!

Tagit en till oskuld! Jag har surfat idag! Eller... ja, typ surfat.

Det var faktiskt inte så lätt som jag inte på något sätt trodde att det skulle vara. Men jag har faktiskt legitima ursäkter för detta. 1. Det var inte en nybörjarbräda, långt ifrån. 2. Det var nästan för lite vind för till och med en som provar för första gången. 3. Sport har aldrig varit min grej.

Det tog la en 30 försök innan jag fick upp seglet utan att ramla. Men när jag väl fått till den knycken, kunde jag göra det relativt lätt efteråt. Absolut värt de röda knäna, foten som åkte ner till ankeln i blålera, blåögat Mölndalsbon fick när jag ramla på han, och all förödmjukelse jag utsatte mig för.  Till slut fick jag upp seglet och kunde stå kvar riktigt länge, men inte fasiken kom jag någonstans! Då blev det att ge upp till nästa vind och gå och dricka kaffe istället. Men jag var snygg i våtdräkt!
Inte riktigt, men nästan...
Nyss hemkommen från sista Harry Potter-filmen. Så tråkigt att det inte kommer en till nästa år. Men den var bra, lika bra som jag förväntade mig, varken mer eller mindre. Efter tredje filmen gav jag upp hoppet om att de skulle få med de bästa från böckerna, och utifrån de premisserna var det riktigt bra. Såg den i 3D också och det var faktiskt över förväntan. Inte så barnsligt som jag trodde, men ingenting jag behöver.

Finalen i VM nu på dumburken. Är på straffarna. Visst, det är småspännande, men inte lika som Harry Potter...

Inga kommentarer: