onsdag 4 augusti 2010

Det helvete som kallas nöje


Egentligen får jag väl skylla mig själv. Liseberg en vacker dag innan sommarlovet är slut, är inget för mig!

Trots detta tog erfarenheten i skallen, och jag lade inga stora pengar på åkband, utan samlade vuxenpoäng på ett åkhäfte som jag kan använda vid ett senare tillfälle om jag vill. Och tur det, för med köerna som var hann jag bara med två karuseller. 
Kön till FlumRide började alltså här i trappan, går ner hela vägen till det lilla huset i högra hörnet och sen börjar de obligatoriska serpentinkösystemet börjar!

Trots att det var riktigt roligt att göra en sommardag med polarna, så kom tyvärr bitterfittan i mig fram. Usch för turister, usch och fy för kletiga ungar, jädrans barnvagnar, blä vilka jobbiga föräldrar det finns, åhh fjortisar! Och dummast av alla - mig som gjort detta förut!

Jag har fortfarande huvudvärk...

1 kommentar:

frikadellen sa...

Jag skrattar alltid gott åt de suckers som har åkband när det ser ut så där. Jag o karln min var på Lissan en sån där dag. Vi knatade runt tills vi var vimmelkantiga. Vi hade friplåtar så vi hade egentligen kunnat åka hur mkt vi ville. Ändå så slutade det med att vi hann med typ fyra grejor.

My my.

När ska vi leka då?