söndag 22 augusti 2010

Sisådär


Haft en sisådär vecka om jag ska vara helt ärlig. Gått omkring med en återkommande huvudvärk som jag inte riktigt vet om den beror på att det är så kvavt eller att jag håller på att vänja mig vid glasögonen.

Helgen blev dock bättre än veckodagarna. Vin och mys med roomien Jempa i fredags. Karln kom också förbi så fick se lite True Blood. Skarsgård - jag menar pojkvännen! - kan alltid få en på bra humör.

Igår blev det även bio. Vägen dit var dock inte enkel. Pojkvännen tyckte vi skulle cykla. Lagom kul tänkte jag, men tur att vi gjorde då vagnar var avstängda på Midnattsloppet här i Göteborg. Midnattsloppet innebär emellertid en jädrans massa folk som inte har en aning om hur man går på gator/trottoarer/cykelvägar. Jag missunnar ingen att spatsera på en cykelväg - men va lite uppmärksam och flytta gärna på er när ni hör ringklockor, tack. Bion var bra. Inception såklart, den ser alla nu för tiden, varför ska jag vara sämre. Första bion sen glasögonen, så första kvarten satt jag och tittade över glasögonkanten, genom glasögonen, över glasögonkanten, genom glasögonen, över glasögonkanten, genom glasögonen, över glasögonkanten, genom glasögonen, över glasögonkanten, genom glasögonen, ett öga genom glasögonen, ett över kanten, blunda ooooch av med glasögonen! och med glasögon. Sen kom jag på att filmen faktiskt börjat och försökte då koncentrera mig på popcornen. men filmen var så bra och när det är så äts inte mycket popcorn.

Idag blev det frisbeegolf. In i skogen igen! Jag börjar bli en riktigt skogsmulle. Men ingen fara människor! Jag tänker alltid behålla en bit storstad. Därav leriga klackskor... Rundan blev väl sisådär den också, likt veckan. Och när vi kom tillbaka kändes det tungt. Nu börjar det bli sisådär igen, och så ska jag på cykeln för den tunga vägen hem... gnäll gnäll gnäll i min skalle. Men då... som en skänk från ovan: "Måste du åka hem? Jag har chokladdaimtårta med apelsin jag tänkte vi kunde äta senare?" En liten glädjetår kom.


Nu har jag nämnt glasögonen två gånger här ser jag. För er som inte vet, har jag haft glasögon i drygt en vecka nu. Behöver inte ha dem hela tiden, men försöker vänja mig - går sisådär. Försökte få till lite snygga bilder på mig själv i dem - gick sisådär. Googlade fram hur man tar en bra fjortisbild - "knäpp i en vinkel snett ovanför huvudet, puta lätt med med läpparna och titta snett in i kameran för den där slimmande snedprofilen". Ja, du... Någon som har lust att ge mig en kurs? 
Hur som haver- två par, men tre bilder då andra paret har olika skalmar och bågar. Man kanske ser det...

2 kommentarer:

frikadellen sa...

JAg diggar dem allihopa. Ett för varje mood!

Cathie sa...

Tack för din röst! :)