fredag 20 augusti 2010

Beach 2011?


Jag lämnar ett stort frågetecken efter denna rubrik för att lämna det öppet och inte göra misstaget att lova detta. Ända sedan 1993 har jag slutat satsa på beachen, har ändå aldrig funkat. Pressen från alla andra gör att jag blir anti och skiter i det. Men nu är det något annat som pressar mig. Det är inte utseende, vikt eller planer på en dyr bikini. Nej, det är min snålhet som sporrar mig!

Ett träningskort på Friskis&Svettis kostar för mig 2 600 kr (jag kan fortfarande räknas som student). Utöver detta har de lagt på en avgift á 100 kr per år, och eftersom jag köpt nu mitt på året så blir det totalt 2 800 kr för att trimma min kropp. Så nu måste jag gå och träna för att tjäna på detta! 

Så om vi räknar lite på det:
Ambition: träna tre gånger i veckan
Närmare sanningen: kanske två gånger i veckan
Undantag: två veckor kring jul/nyår kanske det bara blir en gång (på julafton såklart), sen är jag säkert småsjuk ett par veckor i vinter, sommaren blir alltid mindre träning, kanske en semester kommande år men då kan jag frysa kortet.

Så: 2800 kr för träningskort / (52 veckor x 2,5 ggr/v - (3 träningar i jul + 10 träningar utöver detta)) = 23,93 kr per träningstillfälle

Låter väl rimligt?

1 kommentar:

Boe sa...

Så talar en sann ekonom!