söndag 4 april 2010

Veckan som gått.

Sitter och förbittrar mig över att Jennifer nyss kommenterade att vi är som två gamla tanter för att vi sitter och dricker rödvin på en söndagkväll. Tycker det bara är moget och bra, och vi kompenserar våra åldrar bra genom att sitta med varsin laptop i knät.

Längesen bloggen uppdaterades igen, men så är det. Känner att det inte finns så mycket vettigt att skriva om för tillfället. Får väl bli en liten enkel uppdatering så att alla ni som tjötar på mig bli nöjda, men sen tänker jag inte skriva förrän jag känner mig tillfreds med vad jag lägger upp.

Ja, resan hem från Sundsvall gick bra. Jag och Jennifer samt Barbro fick en kupé och sov gött. Eller så gött det går... Vi sov kan man väl nöja sig med. Men sen på spårvagnen hem fick vi kommentaren "hem och lägg er nu, ni ser förskräckliga ut!". På spårvagnen fanns mer trevligt folk, bland annat en mormor som undrade hur tusan man kan döpa en katt till Barbro! Bara för hennes tykna kommentarer tycker jag nu att Barrrbrrro är världen bästa namn på en katt. För övrigt var dotterdotter till denna mormor rätt rolig när hon som svar på mormoderns kommentar om att de inte kan ha katt för att pappa är allergisk - "Då vill inte jag ha nån pappa!". Ja, se ungar.

På måndagen, x antal timmar senare än tänkt, kom flyttgubbarna med Jennifers saker. Jag kanske är överdrivet bitter, men jag anser att när man köper en tjänst, ska man tamejtusan får det man betalat för också. De ska komma med lasset, kolla upp hur man tar sig till platsen och har man betalat extra för att de ska bra ska man inte själv behöva hjälpa till. Men dessa bittra timrågubbar skulle ju ha förklarat för sig, och bli uppmötta, och kunde inte köra rätt, och sen ska vi hjälpa till att bära. Sur är bara förnamnet till det jag blev.

Sen har jag jobbat i veckan. Hemifrån, så det var gôtt, men stressande projekt ändå. Jag och Jennifer har även börjat tagit oss i kragen och äter mer och mer mat, istället för mackor som innan. Men mackor, smör och ost finns det mycket kvar av.

Långfredagen spenderades i Kungsbacka hos Sofie. Kvällen var trevlig, men gick jäkligt fort. Hon har fått till det väldigt fint där hemma hos sig nu, så funderar på att ringa om lite inredningstips imorgon när jag och Jennifer far ut till IKEA. Resten av påsken "firades" hemma, men lite påskmys framför TVn. Ägg, lamm och sill och såklart pärer! Och rödvin...

Det var väl det mesta som hänt denna vecka. Få se vad nästa har att erbjuda. Misstänker mig ett bitter inlägg med tema som jag haft i tidigare blogginlägg: Män vs Män. Men det tar vi en annan gång.

/K

Inga kommentarer: