onsdag 7 april 2010

Klockren variant av varumärkesintrång!

Såg precis 3's nya reklamfilm. Fåret Frank från Tele2 kommer in förklädd och blir helt begeistrad i 3's telefoner och abonnemang. Undrar hur länge denna reklamfilm kommer få gå? Och om den tas bort, hur mycket inverkan den ändå får?

Måste faktiskt erkänna att när den började, förstod jag inte att det var 3, utan trodde att det var Tele2! Det var ju Frank som var den roliga i filmen. Och till 3's nackdel, låter ju fåret faktiskt rätt cynisk när han pratar.

Angående filmen så kommentera r3's marknadschef att det faktiskt inte är fåret Frank, utan
"en get med en mask" . Jo, tjena. Ännu roligare är att vice VD tidigare gått ut och sagt att Frank mer eller mindre är oseriöst, inte kommer funka och att han inte vill ha den. Kommunikation i företaget?

Enligt
Dagens Media så skrattar däremotTele2's marknadschef bara åt det hela och hånar 3 för att de tycker Frank är så stark att de behöver ta in honom och att Tele2 bara får gratisreklam. Kan hålla med om att det är rätt genomskinligt av 3, men undra inte om Tele2 själva bara tar på sig en mask, medan de planerar sin hämnd. Ni minns väl hundkriget?



Men det är ganska fascinerande ändå. Att företagsvärlden inte har kommit längre än högstadiet i mognad. Mobbing på den cyniska nivån. Och bara skratta åt det när du bli skitförbannad. Som sagt, väntar med spänning på Tele2's svar.



/K

Inga kommentarer: