onsdag 28 april 2010

Money makes the world go around...

Idag vann jag hundra kronor på lotto! En vinst är alltid en vinst!

Funderar på vad jag ska göra för mina bonuspengar. För hundra kronor kan man göra mycket.
Det kan bli fyra glas öl/vin på en billig uteservering i Göteborg.
Ett par pocketböcker till playan.
Ett par somriga tygskor från skopunkten.
En fin enkel klänning från forever21.
En flaska finvin, eller två flaskor fulvin.
Jag kan placera mina hundra kronor på mitt sparkonto. Om räntan återgår till 2008s nivå så får jag ju i tid till nästa semester så har jag tjänat ihop till en halv piggelin att ligga på stranden och mumsa på.
Muta min roomie att... hmm, nej det kan jag göra själv...
Tre förpackningar Finas Müsli Crisp Apelsin Choklad.
15,38 st eldorado mörk choklad.
Ett par somriga tygskor från skopunkten.
Tio stycken tianlotter.
Fyra stycken trisslotter.
Ett tunikalinne från Gina Tricot.

Ja, det är mycket jag kan göra för mina hundra kronor.
Åh, dessa dilemman! Vad ska jag köpa!?

Inga kommentarer: