onsdag 28 april 2010

Intellectual masturbation

Så i lördags var det trevligt. Mamma och pappa var i stan och tillsammans med fler nära och kära blev det snittar, restaurang och fyrverkeri i slutet! Fick diplomet på en gång också, tyckte det nästan var lite synd - för en tom diplomrulle hade blivit så symboliskt och roligt att blogga om, men det få va.

Fick lite presenter, som hör saken till. Nu är min resa räddad kan jag säga! Om drygt två veckor ligger jag på stranden med dessa två böcker framför mig.
Om jag nu har självdisciplinen till att inte läsa ut dem innan. Borde nog köpa den tredje också för att vara på den säkra sidan. Ser verkligen fram emot allt läsa dessa böcker. Får återkomma med recension senare.

Fick även en inflyttningspresent (det var tydligen viktigt att skilja på dessa två) som gör sig bra i vår ungmöslya. "100 saker du kan klara utan en karl". Jag kan nog komma på en handfull saker som inte står i boken, men den diskussionen ska vi inte ta nu. Började i alla fall med att fixa elavtal! Inte ens en karl i andra ändan av luren, så riktigt feminint blev det! Stackars flickorna hemma  var tvungna att fixa håret utan locktång/plattång i 1,5 dygn, medan jag åt lyxfrukost på hotell. Men trots att jag var way out south, så *da dada daa* kommer jag till undsättning, och i tid tills jag kommer hem igen är krisen över.


Sista uppdateringen är väl stand up igår. Emme hade en extra biljett och hon hade det stora hjärtat att ge den till mig. Vet inte om det var för jag är singel och kunde hjälpa henne dregla över honom, eller för att jag bitter och påminner om honom, eller om hon bara ville få mig att skratta. Kan i alla fall skriva under på alla ovanstående punkter. Nu när jag skriver kommer jag dock på att det finns en hemsida jag måste besöka nu... Få se om det kommer en recension på den sen. Ska i alla fall uppdatera virusskyddet först.

/K

Inga kommentarer: