lördag 8 maj 2010

När helger inte är helger

Jag längtar till en rutin i vardagen. Det är väl egentligen ingen nyhet, men har känt av det lite extra senaste tiden. Det är inte många helger jag har haft där jag kan umgås med normala människor, dvs inte mina roomies, och gå ut på kvällen och sova ut på morgonen. Eller vardagar där jag kan träffa folk efter 16/17tiden, och inte mellan frukost och 16/17tiden.
 Har haft seminarie i skolan nyss. Gick okej är väl min enda kommentar. Har försummat denna kurs ganska duktigt, men jag oroar mig inte. Får fylla min sommar med att ta igen poängen, på helgerna...

Ska snart i väg till jobbet igen. En kompis vill träffa mig ikväll, och jag vill så gärna träffa honom med, men det blir så sent. Känner mig som en tant när jag måste säga "nej, klockan är alldeles för mycket, det är ju trots allt en dag i morgon också". För det är det ju. Jag och mina kollegor är de enda som kommer vara uppe på stan i morgon. Och jobba... medan alla andra är lediga och söndagsbrunchar.

Befarar att min chef ska be mig jobba extra måndag och tisdag. Ska redan in några timmar (men dock kontorstid - we love!). Kan egentligen inte jobba eftermiddagen/kvällen då - måste införskaffa diverse tillbehör inför resan. Vill egentligen inte jobba eftermiddagen/kvällen då - finns personer med normala tidstrutiner som jag vill/borde/behöver/kan väl få unna mig(!) att träffa. Men det är svårt att tacka nej till jobb, jag gillar inte att tacka nej till jobb. Jag gillar att jobba - egentligen...

Just nu finns det i alla fall tre saker som jag ser fram emot:
1. Söndag kväll efter jobbet. Ledigt och trevligt.
2. Måndags- och tisdagsshopping med Jennie. Det behövs alltid shoppas, och nu more than ever, och jag vill träffa henne!
3. Turken på onsdag. Befarar förseningar, stressutslag på både mig och Frida, saknad efter diverse föremål som finns hemma. Men när vi väl är framme... Fått i oss en öl eller två och sen på torsdagen gjort hamam och lagt oss på stranden - jag vet att allt kommer bli bra!





Vi blev ju ganska 
glada efter förra  
årets hamam...   

2 kommentarer:

zofy sa...

du är värd lite myyyyyyyyyyyys! jag kan inte heller tacka nej till jobb... kraaaam

Frida. sa...

Love the pic! Det kommer bli många öl innan vi är nöjda! (: FAN gumman vi ska på dejt i turken! Snart åker vi! <3