lördag 27 augusti 2011

Nöden har paraply!

Idag har det i Göteborg regnet vräkt ner större delen av dagen. Men ibland har man inget val att bli blöt.

Eftersom Mama och Papa är turistas i helgen, så måste man ju till Liseberg oavsett väder. Man får offra sig liksom. På vägen har en cyklist stannat, spöregnet till trots. Man är ju så illa tvungen... när man måste röka!

Jag kan faktiskt inte riktigt sätta mig in i hur stort begäret efter en cancerpinne kan vara när man måste avbryta sin cykeltur mitt på vägen för en rökpaus i hällregn. Kan inte vänta de 10 minuterna tills man kommit in till city och sitt mål, eller ens de fem minuterna tills man kommit så man kan ställa sig under ett tak. Nej, istället väljer man att bli blötare än man redan blivit av att cykla i ösregn.

Men jag ska inte döma, jag har själv gjort dumma/ologiska saker för nikotinets skull...
En kall vinterkväll/natt när det snöar...
Till mamma; såklart är bilden ett montage! (till er andra; inte allt...)

P.S. Det var inte jag som stannade med cykeln för att röka...

Inga kommentarer: