tisdag 30 augusti 2011

Så det är värt kaffet

I söndags la jag ut en efterlysning på facebook efter bra kaféer i Göteborg. Två personer gav tips, och tyvärr föll ingen av dem mig i smaken. 
Jag kan konstatera att det direkt inte finns några kaféer i Göteborg som jag gillar!

Ute på Frölunda Torg finns ett kafé som har lagom storlekt och perfekt lunch. Deras pajer är underbara om man bara ska fika, men övrikgt fikabröd är sådär. Och tyvärr är inte läget det bästa då man oftast vill träffas i stan för en fika. Haga har ett par mysiga, men där är storleken på kaféerna negativa - alltid trånga. Vart finns det ett kafé där man kan hänga i timmar och bara fylla på kaffet och äta sådant som kaféet bakat själv? Kom igen liksom, 4 av 5 kaféer på avenyn säljer delicatobollar!

Så måndagsfikan med familjen blev på hederliga Steinbrenner & Nyberg. Smådyrt och inte mycket att välja på, men alltid gott och alltid egenbakat. Imorgon blir det en favorit i repris och tar en sopplunch med kakbuffé hos dem med kollegan Miji!

Ikväll ska jag be kvällsbön för att några av dessa ska ingå i buffén:

Mmm... Choklad...


Har folk lite mer tips på kaféer i Göteborg, eller Stockholmo för den delen, ös på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Villa Villerkulla vid vasaplatsen, hembakt kakbuffé med en inredning som påminner om mormors farmors kök! :)