lördag 26 februari 2011

Äpplen och päron...

Vissa dagar blir långa. Inte alltid händelserika. Om man har tur är man i alla fall inte ensam dessa dagar. Som i torsdags. Tåget hem från skogen, sitter jag och min kollega Bamse och snackar lite för att inte somna. Här följer ett utdrag. (så som jag kan åminnas det, i möjligen en förkortad version)

B -Du vet Skanskahuset i Gårda...
K -Nej.
-Alltså det stora gröna huset man åker förbi...
-Nope.
-Om du kommer via E6an...
-Vart går den?
-E6an?
-Ja.
-Genom Göteborg...
-Ja, men vart i Göteborg?
-Om du åker söder...
-Vad ligger söder?
-Kan du inte väderstrecken?
-Jo, men inte vad som ligger i dem.
(En stunds pekande ut av väderstreck och dubbelkollar dem via iPad...)
-Men om du åker E6an. Så kör du.... buzz... buzz... (här tonade jag ut litegrann för han pratade ett språk jag inte förstod)
-Du har helt tappat bort mig men jag tänker bara nicka och le nu! *nickar och ler*
-Vet du vart Örgryte ligger?
-Nej.
-Liseberg, du tar 5an men hoppar av innan Torp, efter bron där.
-Ja, det vet jag!
-Motorvägen går ovan bron där.
-Okej...
-Och bort mot Ullevi.
-Varför sa du bara inte från början att det var vägen till Göteborg från Kungsbacka!?
-Men vem fan är i Kungsbacka!
-Jag!
-Vad gör man där?
-Freeport ligger där!
-Okej, men om du tar den vägen så åker du förbi ett stort grönt och svart hus, det är Skanskahuset.
-Jag har inte sett det, men nu tror jag att jag vet vart du menar i alla fall.
-I alla fall, det är ju ett grönt hus. Och därför delade det ut Grannie Smith, som är ett grönt äpple.
-Är du kvar på den historien!?


Vi var lite småtrötta... sisådär...

Inga kommentarer: