söndag 20 februari 2011

Trippar

Har fler än en gång och från fler än en person fått höra att jag säger förlåt alldeles för mycket, så jag tänker inte be om ursäkt att det återigen gått en tid sedan ett inlägg publicerades... men jag är fullt medveten om det.

Denna vecka har liksom allt och ingenting hänt, så detta blir nog en betydelselös uppdatering är jag rädd för. Bott i på annan ort hela veckan, och då händer inte så mycket galenskaper. I tisdags blev det en tripp till Kungsbacka för att jobba. Jobb blev till en fika med Zofy, fika blev till middag, middag blev till ett glas vin, ett glas blev till att sova över. I fredags blev det en tripp Stockholm för jobb. Blev mest fika. 

Igår var dock en riktigt fin lördag. Solen sken så det blev en tripp (till fots) till biblioteket för att låna nästa bok i serien jag läser nu. På kvällen fanns både det ena och det andra att välja mellan, men det slutade med en film och öl med Mölndalsbon och grannvännen Vegetarianen. Efter att jag accepterad att det inte fanns en chans i världen att vi skulle se Trassel (trots att jag diskat hela veckan, lagat mat, bakat scones, städat), så fick killarna välja själva. Efter ett virtuell tärningskast blev det till slut Book of Eli. En riktigt bra film enligt mig! Det fanns lite tvistar, ploten var spännande och lite annorlunda från andra postapokalyptiska filmer, bra action, Gary Oldman, men den var lite långdragen vissa bitar. Så även om piggheten till en början sa att det kunde blivit en helkväll/natt, så blev det i slutändan endast denna film. 

Veckan som kommer vet jag kommer bli mer händelserik än denna. Jobbet kommer som alltid att erbjuda, låt oss kalla det "utmaningar", lillebror Budda kommer ner och hälsar på några dagar och även en väninna till min roomie. Och nästa helg är jag gräsänka! Undra vad jag ska hitta på då? Förslag? Hmmm... se Trassel kanske...

3 kommentarer:

Lisa sa...

Trassel är sååå bra! Jag fick Kristoffer att se den :)

Karin sa...

Och Sonja fick sin karl! Hur gör ni???

Lisa sa...

Vi såg också en dokumentär om muskelbyggare i USA som han fick vilja :p