onsdag 1 september 2010

Shake that bootie!

Träning träning träning. Men ibland får man unna sig. Lite glass och lite dans, sen kör vi igen!

Känner mig faktiskt fortfarande sporrad att bli en riktig träningsnörd. Det har hållit sig i snart tre veckor, personbästa i engagemang!

I måndags var det officiell invigning av anläggningen i Frölunda. Blev väl kanske inte så stort jippo som de hade hoppats på, men jag fick glass och soyayoghurt - I'm happy!

Igår betalade jag faktiskt en liten extra summa för att gå på ett pass i annan kommun. Ville träna med Zofy så tog pendeln ut och gick på danspass. Första tanken när det började: "WTF!"
Men sen kom man igång. Låtar man kände igen, buggliknande steg, I like it. Och det bästa: Det var så jobbigt! 50 minuter av hoppa, skutta, snabba steg, händer i luften - puls puls puls puls, inte en enda lugn låt. Gud så skönt!

Känner mig rätt pigg i kroppen idag, trots att jag var tvungen och kliva upp tidigt och baka bröd för någon inte varit och handlat än. Ska snart strutta ut på stan, luncha med syrran och gå på matiné!

Myspysdag och solen skiner. Jag är glad!

Inga kommentarer: